duminică, 13 iunie 2010

O CAPODOPERA prin ... maruntele colectii !

Inainte de octombrie 1934, actorul V.Maximilian, este vizitat de un tinerel ce purta sub brat un manuscris.
- "Da de unde ma scosesi literat ? Du-te la Minulescu, la Cocea, la altcineva. O nimerisi ca Ieremia ... "
In goana dupa celebritate, tanarul ii spune actorului ca, a incercat sa scrie un roman.
"Poate nici el nu stia, scrie in prefata actorul ca, din incercare , a iesit o CAPODOPERA"
Nu aveam de gand sa-l citesc, zice actorul, dar intr-o seara, pe cand cautam o piesa de teatru, atras de frumusetea scrisului la masina, mi-am aruncat ochii pe vre-o cateva pagini, cand emotiile incep sa ma poarte, retinandu-mi atentia pana-mi pierise si graiul cand m-a intrebat sotia :
- Ce citesti asa de adancit ?
Dupa o ora cand este intrebat din nou, de ce nu se culca ? El ii raspunde :
- Am descoperit ...
- Criminalul ?, zice sotia
- Nu, nu. Un mare TALENT.
... Bravo baiatule ! Cine te editeaza ? Sfatul meu, ar fi sa te adresezi domnului Marton Hertz, ii spune actorul.
Autorul "Pilotul domnisoarei Eveline", asculta sfatul si cum se vede pe pagina cartii, se adreseaza :
D-lui Marton Heretz
Cu dorinta de a face
si pentru mine numai
atat cat a facut pentru
Petre Bellu
semneaza : Constantin Coman
{ Cartea cu prefata si autograful autorului, face parte din, maruntele mele colectii }
Numai bine,
dumitru k negoita

10 comentarii:

  1. Pe buna dreptate puteti numi asta o capodopera.Va felicit pentru tot ce sunteti domnule Negoita.Fiti binecuvantat de Domnul Dumnezeu in veci!

    RăspundețiȘtergere
  2. elena marin-alexe,
    Va multumesc atat pentru sustinere cat si pentru celelalte urari. Aceasta, pentru ca stiu bine ca sunt primite de la o persoana care, a reusit sa ofere lumii, chestiuni utile.
    Inmultirea unor astfel de talente, ar mai putea potoli agresivitatea neghinei, precum : avarii, tunarii, teposii ... aburitorii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Îmi cer iertare, dar ori nu înţeleg eu, ori aici ceva nu este în ordine...Eu nu ştiu ce înseamnă ; moraluitate, Hertz-Heretz, multimedaliatul erou monah Iorgu Cozma,tunarii...etc Am mai găsit pe Reţeaua literară diferite postări...Am impresia că cineva se distrează, scriind în fel şi chip...şi aşteptând să vadă cine cade în plasă.
    Eu aştept texte logice, corecte. Ce înseamnă:,,puteţi numi asta o capodoperă...fiţi binecuvântat de Domnul Dumnezeu în veci...!? ...comentariu?...glumă?

    RăspundețiȘtergere
  4. David,
    Sunt lucruri pe care, daca nu le intlegem si dorim sa le intelegem trebuiesc studiate.
    Moral{u}itate ?? Nu intelegeti ?!
    Ce este aceea o capodopera ?
    Cei aceea o colectie ?
    Nu intelegeti ca un reper-morala fost: Multimedaliat si erou ?
    Poate ca chestiuni de istorie v-ar face bine.
    Capodopera a numit-o o personalitate istorica.
    Logica aceasta poate fi inteleasa de colectionari, de persoane pasionate de istorie, litertura, de oameni morali.
    Binecuvantarea o primim fiecare dupa merit, dupa fapte, dupa inima. In nici un caz nu dupa glume desuchiate.Ori a acelora care in viata aceasta nu iubesc decat dusmania.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am editat recent al doilea roman al lui Constantin Coman, Personalul de Giurgiu, in cadrul Colectiei Biblioteca giurgiuveana. N-am gasit, insa, nicaieri, desi am cautat asiduu, Pilotul domnisoarei Eveline. Cum ma puteti ajuta pentru ca, eventual, s-o retiparesc?

    RăspundețiȘtergere
  6. Mă bucur că acest scriitor a continuat, vă felicit pentru ceea ce faceţi. "Referitor la capodopera, aşa cum a numit-o actorul care a prefaţat-o "Pilotul domnişoarei Eveline", face parte din măruntele colecţii. O pasiune de-o viaţă, uneori ignorată, alteori luată în băşcălie de unii...Cert este că trebuie să găsim o formulă prin care să ştie şi nepoţii mei cu ce se ocupă bunicul şi ce ar putea însemna o carte rară! Vă mulţumesc şi pentru acest comentariu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O solutie ar fi sa aveti curajul de a expedia volumul pe care-l detineti, cu plata coletariei ramburs, pe adresa Bibliotecii judetele I.A. Bassarabescu Giurgiu, adresat directorul Dan Mucenic, urmand ca, dupa ce vom scana textul, sa va remitem coletul. Nepotii vor afla cu ce se ocupa bunicul citind, pe coperata cartii,ca ea s-a tipărit dupa volumul trimis de bunicul, care este, de acum, invitat la lansarea cartii, urmand sa primeasca un numar de carti din noua editie. Ce spuneti?

      Ștergere
  7. Bine aţi zis să "am curajul". Şi mă întreb: - Oare ar fi cineva să aibă curajul, dacă de curaj este vorba, să ofere o carte de colecţie la cineva care nu are nume şi prenume. Nu spune cine este cu adevărat. Mă tem să nu fie cineva care, chipurile, încearcă o... glumă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Numele, cum vedeti, exista, este Dan Mucenic, directorul Bibliotecii judetene din Giurgiu. Nu e vorba de o gluma, asadar. Toate lucrurile despre care v-am scris mai sus pot fi rezolvate pe cale oficiala. Dumneavoastra decideti!

      Ștergere
  8. Da, dle Director, dvs. trimiteţi o notă semnată de la Bibliotecă aşa cum aţi precizat în textul de mai înainte, pentru conformitate, iar eu vă voi trimite cartea, nu neapărat ramburs.

    RăspundețiȘtergere